اتصال به سامانه مودیان با نرم افزار فرادیس

ارسال فاکتورهای صادر شده به سامانه مودیان به صورت مستقیم و بدون نیاز به شرکتهای معتمد

نرم افزار ارسال صورت‌حساب الکترونیک به سامانه مودیان

سامانه مودیان چیست؟

این سامانه که با وارد شدن به آدرس اینترنتی tp.tax.gov.ir امکان ورود به آن برای مودیان مالیاتی مشمول فراهم می‌شود، محلی جهت ثبت‌نام و ارسال صورت حساب‌الکترونیکی است. ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی طبق قانون از وظایف صاحبان مشاغل اعلام شده است. سامانه مودیان مالیاتی سامانه‌ای اینترنتی برای دریافت گزارش‌های الکترونیکی مودیان است.

چه اشخاصی باید در سامانه مودیان ثبت نام کنند؟

کلیه صاحبان مشاغل صنفی و غیرصنفی و اشخاص حقوقی و حقیقی که درآمد دارند، برای پرداخت مالیات به دولت باید در سامانه مودیان ثبت‌نام کنند. این افراد در مجموعه مودیان مالیاتی مشمول شمرده می‌شوند که باید طبق قانون در نظر گرفته شده سازمان امور مالیاتی اقدام به پرداخت صورت‌حساب‌های مالی کنند. توجه کنید که پرداخت به موقع صورت‌حساب‌های مالیاتی شامل طرح‌های تشویقی خواهد شد و همچنین فرار مالیاتی یا دیرکرد در پرداخت موجب جریمه می‌شود.

چگونه در سامانه مودیان مالیاتی ثبت نام کنیم؟

برای ثبت‌نام در سامانه امور مالیاتی باید در ابتدا وارد سامانه آنلاین my.tax.gov.ir شوید. بعد از ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک از طریق توضیحات زیر ثبت‌نام خود را کامل کنید.
در قسمت ثبت‌نام اطلاعات مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی باید وارد شود. وارد کردن کد ملی برای اشخاص حقیقی و شناسه ملی برای اشخاص حقوقی الزامی است.
در بخش بعدی اطلاعات تماس و تاریخ تولد یا تاریخ ثبت شرکت را باید وارد کنید.
بعد از اینکه اطلاعات را به‌درستی تکمیل کردید، پیامکی مبنی بر احراز هویت برای تلفن همراهتان ارسال خواهد شد. توجه کنید که شماره موبایل با کد ملی ثبت شده باید تطابق داشته باشد. پیامک را تایید کنید و با کد ملی و رمز یکبار مصرف وارد سامانه شوید. از نرم افزار حقوق و دستمزد و حسابداری برای اتصال مستقیم به سامانه مودیان می‌توان استفاده کرد. با استفاده از این برنامه‌ها ارسال صورت‌حساب به‌ سازمان مالیاتی بسیار راحت‌تر انجام خواهد شد.