پیاده سازی نرم افزار CRM چیست؟

پیاده سازی نرم افزار CRM فرآیند متمرکز کردن تمام ارتباطات بین یک شرکت و مشتریانش به کمک نرم افزار است.پیاده سازی نرم افزار CRM شامل مشاوره تخصصی، نصب، راه اندازی، استقرار، آموزش گام به گام و جواب گویی به پرسش‌های خریدار نرم افزار CRM است.

آموزش استفاده از راهنمای آنلاین نرم افزار CRM، فیلمهای آمورزشی CRM، پشتیبانی نرم افزار CRM و سیستم تیکتینگ برای سرعت بخشیدن به فرآیند پیاده سازی نرم افزار CRM فرآهم شده است.

پیاده سازی نرم افزار CRM

پیاده سازی نرم افزار CRM مهمترین فاز پیاده سازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در شرکت شماست.نکته مهم قبل از فروش نرم افزار CRM به مشتری این است که سطح توقعات و انتظارات مشتری با امکانات نرم افزار CRM بسنجیم و از برآورد کردن این نیازها توسط نرم افزار CRM فرادیس مطمئن باشیم.

در صورتی نرم افزار نتواند اهداف مشتریان را برآورده کند پیاده سازی CRM شکست می خورد.مشتری شاکی می‌شود و ما نه تنها یک مشتری بلکه مشتریانی که توسط این مشتری به ما معرفی خواهند شد را از دست خواهیم داد، پس می‌توانید با خیال راحت از ما خرید کنید.

از اینکه نرم افزار CRM فرادیس برای مدیریت مشتریان کسب و کار خود استفاده کردید سپاسگذاریم

در صورتی که هنوز نرم افزار CRM فرادیس دانلود و پیاده سازی نکرده اید از لینک زیر فایل نصب را دریافت کنید.

 پیاده سازی نرم افزار CRM فرادیس

مدت زمان لازم برای پیاده سازی نرم افزار CRM چقدر است؟

اکثریت قریب به اتفاق کارشناسان و فروشندگان CRM به شما خواهند گفت بستگی دارد. زیرا نیازها،حجم اطلاعاتی و سطوح سازمانی هر کسب وکاری متفاوت است.توجه داشته باشید پیاده سازی سیستم CRM مدت زمان بیشتری نسبت به نرم افزار نیاز دارید.

8 عامل کلیدی تاثیر گذار بر میانگین زمان پیاده سازی نرم افزار CRM

  • کوچک، متوسط و بزرگ بودن کسب و کار

  • پیچیدگی فرآیند های کسب و کار

  • اندازه پایگاه داده مشتریها قبل از خرید نرم افزار

  • حجم اطلاعات اولیه ورودی به نرم افزار

  • مستند بودن فرآیندهای کسب و کار

  • تعداد افرادی که باید در نرم افزار سی آر ام  آموزش ببینند

  • سطح دانش فنی و آی تی مدیر و پرسنل

  • تعداد جلسات مذاکره با فروشنده نرم افزار CRM

1- برگزاری جلسه مشاوره CRM تخصصی حضوری یا آنلاین با شما

پیاده سازی خوب نرم افزار CRM در شرکت شما نیاز به همکاری دو طرفه از جانب شما و کارشناسان شرکت فرادیس دارد. توضیحات شما در زمینه مشکلات و چالش های فعلی و آینده در بازاریابی ، فروش ، خدمات پس از فروش ، مدیریت مشتری ، وفادارسازی مشتری و … می تواند در پیاده سازی موفق CRM موثر باشد.

در این جلسه تمامی روندهای کاری شما بازبینی و تجزیه و تحلیل خواهد شد. و پس از اصلاح با ارائه راهکارهای موثر از حالت دستی به حالت اتوماتیک در نرم افزار تبدیل می‌شود.

پیاده سازی نرم افزار CRM شرکت میرنگار گرافیک
پیاده سازی نرم افزار CRM شرکت میرنگار گرافیک
آموزش نرم افزار CRM

2- سخت افزار مورد نیاز برای پیاده سازی نرم افزار CRM فرادیس

سرعت اجرای نرم ‌افزار CRM فرادیس کاملا به سخت افزار و تجهیزات شبکه و تعداد کاربران همزمان شما وابسته است. می‌توان به نوع پردازشگر سرور، میزان حافظه و فضای ذخیره‎ سازی آن، نوع و تعداد کارت‌ های شبکه‌ آن، تعداد کلاینت‎ ها، حجم اطلاعات، تعداد سیستم‌ ها، توپولوژی شبکه و مشخصات سخت‎ افزاری شبکه و هر یک از کلاینت‎ ها اشاره کرد.

برای مشاهده اطلاعات کامل در مورد سخت افزار مورد نیاز برای 10 تا 50 کاربر همزمان را در لینک زیر را مشاهده فرمایید.

سخت افزار مورد نیاز برای پیاده سازی نرم افزار CRM فرادیس

3- نصب نرم افزار CRM

در این مرحله کلیه پیش نیازهای نصب نرم افزار بررسی می‌شود. و بعد از دانلود فایل نصب نرم افزار CRM، با کلیک چند دگمه به راحتی نصب می شود. نرم افزار فرادیس بر روی سرور اصلی نصب می‌شود. کاربران بدون نیاز به نصب نرم افزار فرادیس، با داشتن نام کاربری و رمز عبور از امکانات نرم افزار استفاده می‌کنند.

در صورتی که از نرم افزار CRM ابری فرادیس استفاده می‌کنید نیاز به این مرحله ندارید و با داشتن نام کاربری و رمز عبور شروع به کار کنید.

4- تنظیمات اولیه نرم افزار CRM

  • تعریف پست سازمانی و چارت سازمانی شرکت
  • تعریف کاربران نرم افزار
  • تنظیم سطوح دسترسی کاربران (مدیر، کارشناس و …)
  • ورود اطلاعات اولیه دسته بندی مشتری
  • ورود اطلاعات پتانسیل مشتری
  • ورود اطلاعات زمینه فعالیت مشتری
  • تعریف انواع پرونده های فروش و بازاریابی، تنظیمات جغرافیایی و …
  • تنظیمات فرآیندهای کاری و چرخه کار
  • تنظیمات فرم ساز و تعریف فرم های استخدام ، مرخصی و …
  • تنظیمات پشتیبان گیری از اطلاعات و دیتا بیس (Backup CRM)
  •  طراحی قالب چاپ فاکتور ، چاپ پیش فاکتور و …
  • تنظیمات اولیه ایمیل
  • تنظیمات اولیه پیامک
  • تنظیمات اولیه تلفن ویپ VOIP و سانترال
  • تنظیمات اولیه پیامک های خوش آمدگویی، تولد و …
  • تنظیمات اولیه ایمیل های خوش آمدگویی، تولد و …
تنظیمات اولیه نرم افزار CRM

5- ورود بانک اطلاعاتی مشتریان فعلی به نرم افزار CRM

اگر از دیگر نرم افزار های فرادیس اتوماسیون اداری، نرم افزار حسابداری آنلاین، نرم افزار فروش آنلاین، نرم افزار بازاریابی، طراحی فروشگاه اینترنتی و … استفاده می‌کنید. به دلیل یکپارچگی نرم افزار با سایر نرم افزار های فرادیس در این بخش نیازی به ورد اطلاعات قبلی ندارید.
برای جلوگیری از اتلاف وقت و دوباره کاری اطلاعات مشتری فعلی را با فرمت فایل اکسل به سرعت در نرم افزار CRM وارد می‌شود.اطلاعات اولیه مشتری برای پیگیری، سرنخ ها و فرصت‌ها فروش برای بازاریابی و ارتباط با مشتری آماده است.
توجه : اگر اطلاعات مشتری در نرم افزار های مشابه دیگر شرکتها مانند حسابداری وجود دارد با دریافت خروجی اکسل به راحتی قابل دسترسی می‌باشد.

کیفیت و حجم بانک اطلاعات مشتری یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در مدت زمان مورد نیاز برای پیاده سازی نرم افزار CRM است.

6- بررسی مجدد نیاز مشتری با امکانات نرم افزار CRM

بررسی مجدد نیاز خریدار نرم افزار CRM با امکانات نرم افزار، در روند پیاده سازی نرم افزار CRM از اهمیت زیادی برخوردار است، و شرکت فرادیس نیز این موضوع را سرلوحه کار خویش قرار داده است.

ممکن است خریدار نرم افزار CRM ویژگی جدیدی را پیشنهاد دهند که می تواند به نقشه راه نرم افزار اضافه شود. و یا برخی از نقایص خدمات مشتری را پدیدار سازند که باید برطرف شوند. درک آنچه خریدار نرم افزار نیاز دارند، این امکان را مهیا می‌سازد که در هر مرحله از تجربه پیاده سازی نرم افزار، تجربه ای عالی به خریدار نرم افزار CRM ارائه شود.

در طول مسیر پیاده سازی، ثبت دقیق نیازمندی‌های خریدار نرم افزار CRM باعث درک بیشتر از فعالیت‌های مشتری می‌گردد. که در نهایت با شناخت کلی کارشناسان فنی فرادیس از امکانات و نحوه پیاده سازی هرچه بهتر نرم افزار می‌توان نتیجه موثرتر و کارآمدتری را گرفت.

7-پذیرش تغییرات و تناقض

دانستن این نکته که نیازها لزوماً در فاز شناخت قابل پیاده سازی نیستند. دلیل این ادعا این است که نیازمندی های نرم افزاری باید صرفا در چارچوب محصول باشند.

زمانی که مشتری نیاز خود را مطرح می‌کند دو محدودیت برای پیاده سازی ایجاد می‌شود:

  1. آیا واقعاً آن نیاز قابل تبدیل به یک ماژول نرم افزاری هست یا نه؟
  2. آیا با توجه به حوزه نرم افزاری ما آن نیاز قابل پوشش هست یا نه؟

فاز تحلیل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. زیرا پس از شناخت الزامات و نیازمندی ها امکان سنجی انجام شده و همچنین مدیریت نیازمندی ها انجام می‌شود.ممکن است لازم باشد یک نیازمندی به چند نیازمندی وابسته تقسیم شود.

و سپس آن ها به ترتیب عملی شوند و یا همچنین به شکل دیگری در نرم افزار پیاده سازی گردد. و یا همچنین پس از انجام تحلیل برخی از نیازمندی ها بدلیل عدم امکان و یا موارد دیگر عملی نشده و حذف شوند.

8- آموزش نرم افزار CRM

بدون برنامه آموزشی نرم افزار CRM، پیاده سازی نرم افزار موفق نخواهد بود.به شما اطمینان می‌دهیم یادگیری نرم افزار CRM فرادیس آسان است و با پیشرفت فناوری اطلاعات روز به روز آسانتر می‌شود.پرسنل شما اخراج می شوند، به مرخصی می‌روند یا استفاء می‌دهند نگران نباشید، آموزش نرم افزار CRM فرادیس یه فرآیند پیوسته است.
ضروری است یکی از پرسنل کلیدی شرکت به عنوان عضو کلیدی و مدیر نرم افزار به شرکت فرادیس معرفی شود و برای همه بخشهای کاربری و مدیریتی آموزش ببینید.
آموزش نرم افزار CRM به صورت یکباره و با سرعت و بدون توجه به بازخود کاربران شکست خواهد خورد.آموزش نرم افزار CRM نیاز به اجرای گام به گام به صورت پیوسته و از طریق همه کانالهای ارتباطی دارد.

تعداد و سطح دانش آی تی پرسنل که درفرآیند آموزش شرکت دارند، تاثیر مستقیمی بر مدت زمان پیاده سازی نرم افزار CRM دارد و روند پیاده سازی را با چالش های جدی مواجه می‌کند.

مراحل آموزش نرم افزار CRM فرادیس

  • آموزش تلفنی نرم افزار CRM و پاسخ گویی به مشکلات شرکت ها در ساعات کاری
  • آموزش آنلاین و رفع مشکلات از طریق نرم افزار CRM فرادیس
  • آموزش و رفع اشکلات از طریق سیستم تیکتینگ نرم افزار CRM فرادیس

  • ارائه خدمات آموزشی از طریق نرم افزار AnyDesc در ساعات اداری

  • آموزش آنلاین، در هر بخش نرم افزار با کلیک به آموزش آنلاین دسترسی دارید

  • آموزش ویدیویی نرم افزار CRM فرادیس با دسترسی آنلاین

مشاوره رایگان

9- استفاده از راهنمای آنلاین نرم افزار CRM فرادیس

راهنمای آنلاین نرم افزار CRM فرادیس به صورت متنی، تصویری و ویدیویی قابل مشاهده است. و به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز به تیم پشتیبانی شرکت نحوه کار با نرم افزار را یاد بگیرید. و فرآیندهای بازاریابی، فروش و خدمات مشتری را به آسانی مدیریت کنید.

تغییر مدیر فروش، کارشناس فروش و پرسنل شرکت شما را نگران نکند. با راهنمای آنلاین نرم افزار CRM پرسنل به آسانی کار با نرم افزار آموزش می‌بینند. و با مطالعه پرسشهای پرتکرار وابستگی به تیم پشتیبانی کاهش می‌یابد.

10- پشتیبانی تلفنی و تیکتینگ نرم افزار CRM

پشتیبانی نرم افزار CRM مجموعه‌ای از خدمات است که به مشتریان در استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری کمک می‌کند.این کمک به مشتریان شامل انتخاب نرم افزار مناسب برای نیازهایشان، نصب، آموزش، عیب یابی و ارتقاء نرم افزار CRM است.

نحوه ارتباط مشتریان با مجموعه و کیفیت پاسخگویی کارشناس پشتیبانی، همواره یکی از چالش‌های پشتیبانی هر شرکت نرم افزاری است. در سیستمهای سنتی معمولا درخواست‌هایی که وارد مجموعه می‌شوند با احتمال نادیده گرفتن و یا فراموش شدن مواجه هستند.ضمن اینکه روند بررسی و پاسخگویی به درستی برای مشتری و کارشناس پشتیبانی قابل پیگیری نیست. همین طور سرعت پاسخگویی عموما مطلوب نیست و باعث کاهش رضایت مشتریان می‌شود.

به همین علت مرکز پشتیبانی و تیکتینگ مشتریان فرادیس را به صورت آنلاین، جهت ثبت مشکلات و پیغامهای مشتریان طراحی کردیم. که بتوانیم پاسخگویی مناسب و سریعی با مشتریان داشته باشیم و حجم زیادی از ارتباطات حضوری و تلفنی را کاهش دهیم. همچنین امکان پیگیری روند پاسخگویی و در صورت نیاز یک گفتگوی کامل را برای طرفین را ایجاد کنیم.

در سیستم تیکتینگ فرادیس علاوه بر ثبت سوالات و پاسخ ها چنانچه نیاز به ارسال فایل وجود داشته باشد به راحتی می‌توان هر نوع فایلی را ضمیمه پاسخ و یا سوال کرد .
پنل پشتیبانی تیکتینگ مشتریان به ساده ترین، در دسترس ترین و انعطاف پذیر ترین شکل ممکن در نرم افزار CRM فرادیس قرار داده شده است. و همچنین تمام تلاشها صورت گرفته که، با صرف کمترین زمان به بررسی مشکلات و پاسخ دادن به تیکت ها باشیم.

راهنمای پیاده سازی CRM

فراموش نکنیم پیاده سازی CRM با پیاده سازی نرم افزار CRM متفاوت است. راهنمای پیاده سازی CRM به صورت گام به گام به شما کمک می کند تا در اجرای سیستم مدیریت ارتباط با مشتری CRM موفق عمل کنید. نتیجه پیاده سازی CRM، بهبود عملکرد فروش، بازاریابی و خدمات مشتری می‌شود.

با نرم افزار فرادیس CRM هوشمندتر و سریعتر بفروشید

تلفن : 91300902-021 | 91005131-031